Wednesday, July 18, 2012

Insan dihatiku


Berada dekat dengan mak dan abah ini menyebabkan terasa semakin rindu pada mereka...kenapa eh?hehehe... Abah..Mak...dua insan istimewa dihatiku. Orang yang paling banyak berjasa dalam hidupku. Banyak impian yang ingin aku laksanakan untuk mereka. Abah adalah orang yang banyak memberi dorongan dan semangat kepadaku terutamanya dalam pelajaranku sehinggakan aku menjadi seorang yang bercita-cita tinggi. Mak pula adalah orang yang paling banyak mendidik, yang selalu memberi pendapat dan nasihat sehinggakan aku menjadi seorang yang cintakan Islam. 

Walaupun mereka bukanlah orang yang berpendidikan tinggi, bukan juga berjawatan tinggi tetapi merekalah guru dalam pelajaranku, ustaz dan ustazah dalam didikan agamaku, doktor untuk kesihatanku, polis untuk keselamatanku, hakim dan peguam dalam mengurus harianku....merekalah segala-segalanya bagiku didunia ini. Tiada sesiapa pun yang dapat mengantikan kedudukan mak dan abah dalam hati ini. Banyak impianku untuk dua insan yang istimewa dihatiku ini.  Semoga Allah permudahkan. Tanpa mengira masa dan hari..aku sentiasa mendoakan mak dan abah tersayang..


"Ya Allah Ya Tuhanku, sayangilah kedua ibu bapaku sepertimana mereka menyayangiku sejakku masih kecil, kurniakanlah mereka kesihatan yang baik dan panjangkanlah umur mereka dalam beribadat kepadaMu"

Ameen..

"Addin An-Nasihah ^___^

1 comment:

:::SAHABAT-SAHABATKU:::