Hiii...!


Monday, August 29, 2011

Aduhai Kek

Assalamualaikum w.b.t

Syukur pada Pencipta langit dan bumi serta seluruh isi didunia ini, Maha Suci Allah s.w.t tuhan sekalian alam. Alhamdulillah padamu Ya Allah, memberi aku peluang untuk terus hidup dan beribadah, masih memberi peluang kepadaku untuk bernafas dan memohon ampun atas kesilapan dan dosa-dosaku yang bertimbun banyaknya.

Alhamdulillah ya Allah....memberi kesempatan kepadaku untuk berpuasa sebulan bersama keluarga tercinta, dan lepas ini dah sambung balik belajar untuk semester ke empat pulak...fuh..semakin mencabar...semoga kemasukan kali ini lebih bersemangat dari sebelum-sebelunya walaupun dalam hati...takutnya nak menghadapi semester hadapan. InsyaAllah..Allahkan ada.!

Petang tadi buat kek, kononnya la...nak buat kek coklat basah. Tapi tak jadi..huuuhuu.... Kek tu pada mulanya naik cantik dah, naik dan naik....sampai terkeluar bekas..habis meleleh.. sedeh tengok kek saya jadi camtu...tak pe la, tunggu dan lihat lagi.. Lama-lama tu kek tu kempis??? Maksudnya menurun la...adoii..makin sedeh saya.

Kek tu macam iman eh, ada naik turun. Die nak bagitahu kot, "amboiii, bulan puasa mula-mula iman naik cantik...sampai melimpah-limpah dengan baca qurannya, pergi masjidnya,qiamnya...semangat eh...!" "Dah lama puasa, merundum iman...turun iman, tambah-tambah nak raya ini...aaa turun seperti kek ini lah!"

Ish...wahai kek, terima kasih sebab mengingatkanku....walaupun tak jadi cantik macam kek orang lain, tapi rasamu masih seperti kek dan boleh dimakan lagi. Masih boleh diperbaiki lagi dengan membuat toppingnya...hee.. Iman pun boleh diperbaiki terutamanya selepas ramadhan ini...ISTIQOMAH!! InsyaAllah berjaya!

Dikesempatan ini nak ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin. Sambutlah lebaran dengan penuh rasa kesyukuran....

Allahkan ada...................^_^

p/s Jom datang rumah, rasa kek saya..hikhik.



"Addin An-Nasihah ^___^

2 comments:

  1. samela kek kiteee "-.-
    mule naik cantik, pastu turun. ohh bantat.
    tp sedap dimakan! ;D
    selamat hari raya~

    ReplyDelete
  2. takpe...tahun depan leh cube lagi..hee
    selamat hari raya jugak =)

    ReplyDelete

:::SAHABAT-SAHABATKU:::