Hiii...!


Wednesday, July 25, 2012

Anak Sedaraku

Assalammualaikum!

Post kali ni nak mempekenalkan anak sedare yang ciut miut mcm mak ngah nya..hihihi.... mesti ada orang yang jelez...sape lagi lau tak mak yang humaira laaaa.. Aa humaira kenalkan diri...kwn2 blog mak ngah nak kenal...huhu.

Aii..name kite Capiqah Humaira Bin 'Abi', ummi kite lahirkan kita 21hb Dis 2012. Yang penting kite tak ckup cetahun lagi...


Ermm...nak citer pe lagi eh. Aaa! cekarang kite dah leh menerap...tapi bila kite menerap kite tak reti nak pucing alik.. Tapi ada satu malam tu kan..kite leh guling2x atas katil kat umah kita...syookk...kite guling puas2x..ummi dan abi suh tido pun kite buat tak tahu...kite conok pucing2x..

Pastu...abi cite kat kat mak ngah & mak yang kite kot...mak cik2x kite tu suh la kite tunjuk pucing2x tu...ehh xnak leee...kite tak tunjuk pun...kite tunjuk kaki je....

Kite dah ngantuk.......tapiii......

Mak ngah & mak yang ni xhbis2 mekap kite....bubuh tu la ..bubuh ni la.......kite layan je la....

Last2xnye...kite tertito........pnt layan mak cik2x  tuu.....

Sekian dari kite..anak manje ummi dan abi tercyang!

Pesanan Humaira...semoga jadi anak yang solehah...

Tata...

Wassalam.

"Addin An-Nasihah ^___^

Wednesday, July 18, 2012

Insan dihatiku


Berada dekat dengan mak dan abah ini menyebabkan terasa semakin rindu pada mereka...kenapa eh?hehehe... Abah..Mak...dua insan istimewa dihatiku. Orang yang paling banyak berjasa dalam hidupku. Banyak impian yang ingin aku laksanakan untuk mereka. Abah adalah orang yang banyak memberi dorongan dan semangat kepadaku terutamanya dalam pelajaranku sehinggakan aku menjadi seorang yang bercita-cita tinggi. Mak pula adalah orang yang paling banyak mendidik, yang selalu memberi pendapat dan nasihat sehinggakan aku menjadi seorang yang cintakan Islam. 

Walaupun mereka bukanlah orang yang berpendidikan tinggi, bukan juga berjawatan tinggi tetapi merekalah guru dalam pelajaranku, ustaz dan ustazah dalam didikan agamaku, doktor untuk kesihatanku, polis untuk keselamatanku, hakim dan peguam dalam mengurus harianku....merekalah segala-segalanya bagiku didunia ini. Tiada sesiapa pun yang dapat mengantikan kedudukan mak dan abah dalam hati ini. Banyak impianku untuk dua insan yang istimewa dihatiku ini.  Semoga Allah permudahkan. Tanpa mengira masa dan hari..aku sentiasa mendoakan mak dan abah tersayang..


"Ya Allah Ya Tuhanku, sayangilah kedua ibu bapaku sepertimana mereka menyayangiku sejakku masih kecil, kurniakanlah mereka kesihatan yang baik dan panjangkanlah umur mereka dalam beribadat kepadaMu"

Ameen..

"Addin An-Nasihah ^___^

Saturday, July 14, 2012

Nazrey Johari - Muslimah


Assalamualaikum,

Mungkin pemilik blog ini adalah orang yang ketinggalan..kerana baru tahu akan kewujudan lagu ini.hehe. Apa-apa pun, lagu ini kebetulan dengar semasa kawan kat pejabat mainkan lagu ini. Rasa asyik mendengar liriknya, melodinya..SubhanaAllah! Terus tanya kawan, siapa yang nyanyi lagu ni? Kawan pun jawab, Nazrey Raihan.. then balik rumah, google la....hee ^_^





Oh muslimah...lalala~ lalala~

MashaAllah....sesiapa yang wanita, ucapkanlah rasa syukur..Alhamdulillah, berbahagialah sebab kita boleh berusaha menjadi muslimah yang Allah cinta dan Rasul kasih dengan menjadi wanita yang berilmu, rendah hati iaitu sentiasa bersyukur dengan nikmat Allah..tidak sombong dan riak dengan Allah juga sesama manusia.

SubhanaAllah, wanita adalah hiasan dunia, kejadiannya istimewa, indah dan cantik..kecantikan itu dilindungi dengan pakaian menutup aurat, dan ikhlas hatinya tidak kira dalam apa juga perbuatan dan perhubungan.

Muslimah itu...orang yang solat cukup 5 waktu dan berpuasa, serta taat pada suami.. menambahkan amalannya dengan rajin mengaji dan Islam menjadi cara hidupnya...Maka berbahagialah muslimah =)

InsyaAllah...jom kita berusaha bersama2x....jom sambung nyanyi, hayati dan muhasabah serta amalkan....yok!



Muslimah

Oh muslimah
Allah cinta kepadamu
Rasulullah kasih kepadamu
Oh muslimah
Berbahagialah kau telah dilahirkannya dengan mulia
SubhanAllah
Tuhan telah berkati wanita yang cukup ilmu
Rendah hati

Oh muslimah
Busanamu menutup rapi
Auratmu kau lindungi dengan indahnya

Oh muslimah
Kau rajin memuji
Islam kau jadikan ikutan sejati

SubhanAllah
Tuhan telah berkati wanita yang cukup ilmu
Oh muslimah
Memandangmu menyejuk hati
Menundukkan nafsu hati yang goyah
Keayuan wanita solehah indah peribadi
Tulus hatinya

Oh muslimah
Kecantikan yang sebenar
Pada tutur kata penuh berhikmah
Mempertahan kehormatan dirimu
Dengan pakaian mentaati Allah
Oh muslimah
Kau masuk ke syurga
Solat lima waktu dan berpuasa
Menundukkan pandangan matamu
Mentaati suami yang tercinta

Oh muslimah
Busanamu menutup rapi
Auratmu kau lindungi dengan indahnya
Oh muslimah
Kau rajin mengaji
Islam kau jadikan
Ikutan sejati


Tajuk Nasyid : Muslimah
Artis : Nazrey Johani
Album : Permata Hati

"Addin An-Nasihah ^___^

Sunday, July 8, 2012

Ramadhan Tak Lama Dah...


Ramadhan kali ini sekali lagi sebulan bersama keluarga dan buat kali kedua menyambut ramadhan semasa menjalankan praktikal, dulu masa praktikal di Bank Rakyat sambut ramadhan dengan seronok ....kali ini, insyaAllah..mesti seronok juga....
Tambahan pula ahli keluargaku yang sudah bertambah..meriahnya....dengan kehadiran baby humaira yang digerami...hehe


p/s : Selamat Menyambut Ramadhan...^_^



"Addin An-Nasihah ^___^

Tuesday, July 3, 2012

Tata UUM..

Terasa berat hati nak meninggalkan UUM tercinta, tempatku menimba ilmu. Bertuah rasa dapat melanjutkan pengajian disini, yang telah menjadi impianku selama ini. Alhamdulillah, tempat tinggal yang selesa, dekat pula dengan kampus, pusat Islam, Pusat sukan, Mall dll. Dewan Penginapan Pelajar PERWAJA yang kini telah bertukar nama BSN dihuni olehku selama 2 1/2 ini tanpa berpindah DPP lain cuma berpindah blok dan bilik. Sem 1,2 & 3 bersama kawan baikku Nurul Hidayah di bilik blok B, sem 4 bertukar roomate dengan kawanku yang comel Ana Shazlina,di blok C, sem 5 bersama adik juniorNik Zuraida, di blok A, dia pelapes. Ya Allah..rindu hendak meninggalkan persekitaran DPP, Emzek, Biro Kerohanian dan semestinya kawan-kawan yang masih meneruskan pengajian disana.

Kiniku berada dirumah, mempersiapkan diri untuk praktikal, selangkah ke alam pekerjaan. Gementar pun ada, macamlah tak pernah praktikal dan bekerja sebelum ini.hehe. Pape pun..alam belajar tetap paling best, time exam je tak best..hehe.

Lepas ini, fokus kepada kerjaya.. mesti dah tak ada cuti 3 bulan dah kecuali cuti bersalin la.hehe. Semoga Allah memberiku kekuatan untuk menghadapi alam baru. Lebih bersemangat! Lebih Yakin! InsyaAllah.... Allahummayassir Walatua'sir Ya Karim...

"Addin An-Nasihah ^___^

:::SAHABAT-SAHABATKU:::