Hiii...!


Friday, October 8, 2010

Don't Disturb Me!

Esok ada KLK (kegiatan luar kuliah) untuk ko-k kepimpinan kumpulan B. KLK semester ini kami pergi Sungai Petani mendengar ceramah berkaitan kepimpinan. Semua wajib pergi, siapa yang tak pergi kena buat assignment. Tak naklah ana.....lebih baik pergi jalan-jalan,boleh hilangkan stress sambil-sambil cuci mata melihat keindahan alam daripada buat assignment yang menyakitkan mata ^_^. Tapi masalahnya kena pakai baju tshirt yang ditempah. Dan tshirt tu lengan pendek! Macamne ni....malasnya nak buat assignment.hehehe. So, fikir punya fikir, maka terfikirlah. Perlu ke kita melarikan diri dari realiti kehidupan. Hakikat kehidupan sekarang membuatkan kita rasa berbeza dengan yang lain. Pakaian, pergaulan, percakapan dan sebagainya. Nak tak nak kita kena hadapinya...

Yeah! Balik je bilik ana terus mencari pakaian yang sesuai untuk menutup lengan ana nanti. Hati ana tekad...Islam itu mudah. Jangan susahkannya sehingga tiada apa yang dapat kita lakukan. Selagi ianya tidak melanggar peraturan Allah teruskan....

Erm...samada hendak memakai inner berwarna hitam atau stongan? Belek punya belek...kedua2nya menutup bahagian lengan ana tetapi masih menampakkan bentuk lengan dan tangan. Ana agak tidak selesa begitu, pada ana sememangnya ia menutup lengan...tapi apa bezanya kerana ia bagaikan hanya menutup kulit dan kulit itu sekarang berwarna hitam.hehe.

And...yes! ana terpandang jaket kementerian pelajaran yang dihadiahkan oleh pengetua sewaktu di Kamsis PUO dahulu. Erm...rasa lebih selesa memakai jaket esok ^_^. Tapi syaitan tetap berbisik......huhu... jahat sokmo Syaitan ni...

Iblis : "Mesti panaskan esok nak pakai jaket je"

Diri : "Takpe panas didunia hanya sementara, daripada panas dek dibakar api neraka di akhirat nanti"

Iblis : "Nanti apa pula dorang kata asyik pakai jaket je..."

jahat-jahat iblis!

Diri : "Pandangan mereka tidak penting, pandangan Allah lebih utama, so peduli hape apa dorang nak kate!"^_^

Iblis : "Nanti mereka kate mu tak moden, tak nak kawan denganmu, tak sekepala"

Diri : "InsyaAllah, jika cuba untuk menjaga hablumminaAllah automatik habluminannas juga akan terjaga....Allah yang aturkan dan selebihnya usahaku agar tiada halangan yang menghalangnya.."

Walaupun bisikan syaitan semakin menyesak pemikiranku...kutepis-kutepis jua...dush3! Tak boleh tengok orang nak berbahagia...

Diri : "Misiku esok dakwah cara pemakaian"

Moga2 syaitan menangis sampai terkentut2 lah mendengarnya...haha..so, don't disturb me again k!

Semoga Allah memberi kekuatan kepada ku yang kian lemah ini untuk mengharungi jalan-jalan yang berduri ini~~

"Addin An-Nasihah ^___^

2 comments:

  1. haha..... bagus2.. walau dimana berada islam tetap di junjung...heeehee

    syaitan kentut ke??? haha

    ReplyDelete
  2. kentut la...tapi bila azan ye lari smpi terkntut2...tu pnh le dgr.huhu

    ReplyDelete

:::SAHABAT-SAHABATKU:::