Saturday, November 24, 2012

Hantar Report Praktikum

Assalamualaikum w.b.t

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Alhamdulillah..rasanya tak terlambat nak berkongsi cerita pasal seminggu lebih di UUM di teratak Hati Sesejuk Salju ni. Agak busy akhir2x ini. Mana tidaknya, habis sahaja praktikal, sibuk menyiapkan report then pergi ke Kedah untuk hantar sendiri report. Bukan tidak mahu hantar by pos. Jika hantar by pos lebih jimat wang dan masa kan, tapi dah niat nak pergi UUM jugak dgn sedikit simpanan yang telah di bajet-bajetkan, Alhamdulillah, banyak hikmahnya bila bertemu sendiri dengan Puan Hawa iaitu pensyarah laporan saya dan nurul. Terasa puas dapat bertemu Puan Hawa, Puan Hawa memberi kata-kata semangat kepada kami berdua. 

"Puan, saya rasa berdebar saja bila fikir nanti pulang balik ke kampung memikirkan kemana saya selepas ini, apa pekerjaan saya"
"Kamu akan rasa begitu sebab masa disini kamu selalu di bimbing dengan kelas, rakan-rakan serta pensyarah-pensyarah..tetapi selepas ini kamu akan rasa tiada siapa nak bimbing kamukan..itu sebab kamu takut"
Saya dan nurul...angguk dan angguk...
"Jangan takut, banyakkan doa dan usaha...kamu kena ingat selepas ini Allah yang akan bimbing kamu"
Saya dan nurul..senyum :))

Terasa terubat rasa ketakutan di hati dan lebih yakin..iya betul..Allah sentiasa ada, rezeki adalah sesuatu yang dirahsiakan dari pengetahuan kita..namun Allah tetap bersama untuk meneruskan langkah seterusnya.. In Shaa Allah :)

Banyak lagi yang dibualkan dengan puan, pasal kos Matematik Perniagaan ini, nak kerja mana..huhu.. pasal temuduga dan perancangan selepas ini. Saya katakan hasrat saya pada puan bahawa buat masa sekarang ini, sementara nak tunggu panggilan interview, saya nak ceburi jualan online..(mohon doanya agar terlaksana).

Lega rasanya selepas hantar report dan saya meneruskan cuti-cuti saya di kedah sementara hendak tunggu majlis perkahwinan ex-coursemate yang akan diadakan lagi seminggu di Pulau Pinang. Alang-alang dah datang Kedah, semua makanan yang teringin nak makan..makan! Terima kasih nurul belanja Sizling..huhu..

Makanan kegemaran di DKG 6



Tak terlepas juga burger ayam special  dan Chicken Chop kat Dpp MISC...Alhamdulillah..lepas gak kempunan... dan satu lagi, makan nasi di rumah mak angkat kat jerlun, mak angkat masak ayam masak kicap..sedapnya 2 kali tambah..huhi..hilang kempunan dah... ;)  Sempat juga pegi berjalan pergi melawat keluarga angkat di Jerlun, melawat muzium padi dan balik rumah Nisa sekejap..jumpe familynya ^_^

Seminggu lebih di Kedah tak la cukup, nak jumpe semua tak terjumpa... Go cart pun tak sempat naik main.. :( tapi nak buat camne, nak stay lama-lama bajet dah lari lah..huhu. Serba salah pun ada bila tak bertemu beberapa orang yang rapat sebab mereka di DPP lain..tapi apakan daya, mungkin bukan jodoh. In Shaa Allah, konvo nanti baru datang kembali menjejakkan kaki di bumi yang penuh kenangan itu, tempat di mana cita-cita dan impianku tercapai dalam menuntut ilmu.

Dapat dah hadiah untuk konvo..walaupun lambat lagi... Tq adik :)

Walaupun seminggu lebih, tapi bermakna..persinggahan hampir 2 minggu ini akan tetap abadi dalam kamus hidupku.. Hari terakhir di Kedah bersama-sama rakan-rakan UUM gerak ke Majlis Perkahwinan sahabat kami Syahida & Abu.

Abu & Ida

Semoga berkekalan sampai ke syurga buat Abu & Ida :)

Semoga ada manfaat untuk post kali ini, buang yang keruh, ambil yang jernih. Wallahu'alam.




"Addin An-Nasihah ^___^

No comments:

Post a Comment

:::SAHABAT-SAHABATKU:::