Hiii...!


Tuesday, December 11, 2012

˚•♥Menatap Masa Depan Dengan Indah♥•˚

Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Sahabat saudaraku fillah..sesungguhnya hidup kita ada dalam tiga masa yakni masa lalu, masa kini dan masa depan..
Masa lalu adalah pengalaman perlu dijadikan pelajaran..

Masa kini adalah kenyataan perlu kita perjuangkan..

Sedangkan masa depan adalah harapan perlu kita rencanakan..

Masa depan adalah cita-cita dan harapan, maka perlu persiapan nyata untuk mewujudkan bukan sekedar dalam angan..

Saudaraku..sesungguhnya apa yang kita tanam di hari ini akan kita tuai di masa depan..

Siapapun yang ingin masa depannya baik hendaklah saat ini berbuat banyak kebajikan..

Mengingat keberhasilan masa lalu dapat menumbuhkan semangat menuju keberhasilan...

Namun jika hanya mengingat keburukan dapat membunuh semangat , mematikan tekad dan mengubur masa depan yang belum kita jalankan..

Saudaraku.. Jangan merasa sedih dengan masa lalu yang menyakitkan, namun segeralah bangkit meraih kebahagiaan..

Seburuk apapun masa lalu jika hari ini kita bertaubat dan bertekad untuk memperbaiki diri Insya Allah semua keburukan akan terhapuskan..

Maka jangan merasa suram menatap masa depan karena selama kita dalam kebaikan Insya Allah Dia akan memberi jaminan..

Agar masa depan kita lebih baik hendaklah keyakinan kepada Allah selalu kita tanamkan,lakukan berbagai aktifitas yang terbaik sesuai kemampuan, meneguhkan tujuan dan memantapkan kesabaran..

Sedangkan pupuk semua itu adalah iman, ilmu dan akhaq terpuji yang selalu kita amalkan..

Saudaraku.. yakinlan selama masih ada kehidupan tentu masih ada harapan..

Maka pandanglah masa depan dengan harapan yang indah dan gantungkan segala pengharapan kepada Allah Yang Maha Menentukan..

Sekian...copy & paste : p
˚•♥Menatap Masa Depan ♥•˚




p/s : pssssttttt esok 12/12/12 kan.....

  • Firstly, esok besday my abah tersyggggg!! Nak surprise per ek...mlm ni kena pk la ngan cik taman dan puan Mak..heee
  • Esok dapat result temuduga Yayasan Sofa..pe cite gamaknya..first temuduga after praktikal..dah la menguji mental nguh. pape pun, Allah dah aturkan................. tungguu je ler..atee  :)
  • Dan esok gak, pagi-pagi kena ikut cik taman keluar (awalnyaaa), ada temuduga kat ipoh sebagai guru tadika islam perak (haiii...duk mikir, betul ke nak jadi cikgu tadika..takut lak mikir kena buli dgn budk2...alahai) tapiii mak semangat! siap nak teman! Ikut je la...demi mak tercinta.. huhuuu..
  • Esok gak! Nak pi hanya barang 'Serbuk Penawar Blue Clay' untuk jual..semangat2x...tah dari manalah datang semangat berniaga sejak akhir2x ni...mungkinkah penangan ambil kos Buss Math?? Waallahua'alam...Harap2x istiqomah ler semangat ni...takut hangat-hangat ehemm jer.. Selagi ada penasihat cik taman & pengeluar modal My mak...insyaAllah...perlu sabo je ler.... baru je melangkah seibu jari kaki..dah rasa mcm2 dugaan~~ Allahumma Yassir Walatuassir Ya Karim.... 
"Kita rancang dengan cita-cita, Allah rancangan dengan CintaNya"

Luv Allah, Luv Rasulullah, Luv My Family, Luv Frend, Luv U all ... :)



"Addin An-Nasihah ^___^

2 comments:

:::SAHABAT-SAHABATKU:::