Hiii...!


Friday, May 21, 2010

Cepat Sembuh Mak

Balik kampus ada englis com. Maklum la...english orang yang hebat ni la gayanya...disebabkan terlampau hebat la waktu cutiku terpaksa dikorbankan. It's ok...pengorbanan itu pahit kerana hasilnya manis. Manis ke result ECOM ku nanti??
Berat hati juga nak tinggalkan rumah. Mak demam..kesian mak...habis je sukan sekolah Tadika rabu lepas, mak kena demam. Oh mak...mak main panas ye..
"Dah makan ubat mak?" Aku tanya
"Mak minum air kordial roselle je tadi" Mak jawab
"Kordial Roselle kan untuk demam dan selesema je, batuk mak camne?" Aku tanya lagi
"Mak minum la air kordial Asiatica tu(untuk batuk)"aku la cadangkan.
"Uu...air tu tak sedap"selambe je mak jawab. Mak sekarang aktif produk HPA...dulu anak2 perempuan mak ni yang berkobar2..tapi separuh jalan je...hihi. Tapi ok what? At least pernah berkobar2..hihi..

Bukan elok sangat pun jika kita terlalu bergantung sangat2 pada ubat2 seperti panadol tu..tak elok!! Aku pun tanya la mak, rasa apa badan lepas minum ubat, lega tak? Mak cakap lega la sikit, keluar la peluh. Alhamdulillah. Tetapi kita sebagai muslim sedia maklum la..kita hamba Allah yang lemah ini hanya sekadar mampu berusaha dan bertawakal, samada sembuh atau sebaliknya adalah bergantung kepada ketentuan Allah SWT sebagai Asy Syafi ( Maha Penyembuh) Dengar mak batuk2 lagi... Sabar ya mak...

Kalau sakit datang kepada kita, ada 2 perkara yang kita perlu ingat iaitu

a) Sakit kita ni datangnya dari Allah SWT
b) Bahawa sakit itu baik bagi kita

Wah...apa nya yang baik sakit ni? Sakit bukan banyak keburukan ke..? keje tertangguh, cakap pun tak larat ( Erm, kesian mak nak sembang dengan abah pun tak larat, kesian abah jugak...nak luahkan perasaan tapi mak xlarat nak dengar..hik3). Sakit itu sahabat2 sekalian, baik........sebab..Akan diampunkan dosa, ditinggikan darjatnya, pembuka Jalan ke syurga...dan..banyak lagi kelebihannya...Erm InsyaAllah akan datang saya akan perbincangan kelebihannya ok. Tiba2 teringat pesan along, esok pagi2 nak semua dah siap. Huh, along pergi qiamulail kat sekolah. Erm..ye la...tido awal la ni,esok nak siap awal(azamku..hik3)

p/s : Gunalah produk HPA, baik untuk kesihatan dan keselamatan dunia dan akhirat...HPA dijamin HALAL..InsyaAllah. Hari hujan, doa makbul...nak doa mak cepat sembuh dari demam.. "Ya Allah, kurniakanlah kesihatan yang baik untuk mak yang amat aku kasihi ini" amin3x.

"Addin An-Nasihah ^___^

3 comments:

  1. erm tau...mak demam..smlm call mak...suara mak lain je..huhu sedih je...nak ckp xblk minggu ni pun xsanggup... org tanye mak,klu xblk xpe x??mak ckp terpulang la..aduh! mcm nk sruh blk jgk je..hehe tgk la...ku korek2 tbung buat tambang bas....haha

    semoga mak cepat sembuh...(^_^)

    ReplyDelete
  2. assalamua'laikum kak seha sayang..wah2, mantap skrg..dah ada blog..nti jemputla ziarah blog syuha jgk ye..hehe..blog biasa je..

    balighi anni walau ayah, kan?

    http://sucinyakasihMU.blogspot.com

    salam ukhuwwah fillah

    ReplyDelete
  3. ala, silap la pulak

    balighu anni walau ayah.. (^_^)

    ReplyDelete

:::SAHABAT-SAHABATKU:::