Hiii...!


Saturday, June 5, 2010

Sesuka hati je!

Kita dikejutkan lagi dengan satu peristiwa besar umat Islam. Serangan tentera Israel laknatullah terdapat konvoi bantuan ke Palestin disempadan Gaza. Masihkah kita hendak mendiamkan diri...? Kekejaman demi kekejaman yang Israel laknatullah ini telah lakukan. Dan semakin lama semakin berani...apakah kerana melihat umat Islam kini yang semakin tidak peduli sesama sendiri? Tentera Israel semakin melampau apabila 'ikut dan...' diorang je nak serang, dah la di perairan antarabangsa (65 kilometer daripada persisiran Gaza). Kalau ikutkan mereka tiada hak langsung nak buat macam tu!..sesukasukasuka hatiii je Israel laknatullah ni!! Ee..buat orang panas je...Ya Allah..Sejukkanlah Hatiku ini, agar akalku kekal waras untuk berfikir lagi.



Allah telah melaknat golongan Yahudi yang menolak Quran, seperti yang diterangkan oleh Quran sendiri:

Dan ketika datang kepada mereka sebuah Kitab dari Allah (Al Quran), yang mengesahkan apa yang ada pada mereka (Kitab Taurat), sedang mereka sebelum itu sentiasa memohon (kepada Allah) kemenangan atas kaum kafir musyrik (dengan kedatangan seorang Nabi pembawa Kitab itu). Setelah datang kepada mereka apa yang mereka sedia mengetahui kebenarannya (Nabi Muhammad dan Al Quran), mereka mengingkarinya; maka (dengan yang demikian), laknat Allah menimpa orang-orang yang kafir ingkar itu. (Al Baqarah 89 )

Sampai bila-bila pun orang yahudi laknatullah ini akan akan mendendami umat Muhammad s.a.w. Lihat la apa yang berlaku di Palestin. Apa yang saya tahu, dari kecil lagi tentera Israel ini dilatih untuk membunuh. Semasa kecil mereka dilatih membunuh binatang untuk menghilangkan perasaan belas kasihan terhadap makhluk. Maka, hasilnya tiada lagi sifat perimanusiaan dalam diri mereka ketika melakukan pembunuhan dan kekejaman. Dasyatkan...

Tetapi...!!! Saya amat yakin, lagi dasyat umat Islam jika kita semua bersatu..Ayuh sahabat, ayuh teman...berikan keprihatinan anda dan hulurkan bantuan walaupun hanya melalui selemah-lemah bantuan iaitu melalui doa kepada saudara Islam kita di sana yang amat memerlukan kita membantunya. Selemah-lemah bantuan inilah sehebat2 senjata kerana..."Senjata Umat Islam Adalah Doa". Jangan nanti bila di akhirat nanti Allah tanya, apa yang kamu lakukan bila saudara Islam kamu memohon pertolongan...?? Dan tiada apa yang kita lakukan, mahupun untuk mendoakan juga tiada..dan lagi menakutkan jika kita menyatakan...saya tidak tahu masalah saudara ku di sana...aik?? Nauzubillah..

video


P/S Biar la kau Israel... nak berlatih dari kecil ke, dari baby lagi ke...atau dalam perut ibu kafir yang mengandung sekali pun...berlatih la puas2. Tunggu dan lihat la kebangkitan dan kemaraan umat Islam!! Umat Muhammad!!

"Addin An-Nasihah ^___^

1 comment:

:::SAHABAT-SAHABATKU:::