Saturday, September 4, 2010

Risau+Lega+.........

Assalammualaikum...Justify Full

Lama jugak jari jemari ini tak menaip di blog. Banyak perkara yang hendak di kongsi tapi, waktu yang tak mengizinkan. Bulan ini juga, lecture pakat dok bagi assignment untuk di settlekan sebelum cuti raya. Mid sem pun berjalan serentak dan seiring juga. Anyway, Alhamdulillah 3 paper dah selamat jawap dah sebelum cuti ini, paper Linear Algebra, Finance 1 dan Statistik. Sekarang tinggal 3 paper lagi, jawab lepas habis cuti raya...paper Programming, Discreat Mathematic dan Bussines Mathematic. Walaupun ana kurang persediaan menghadapi exam mid sem hari tu dan assignment yang bertimbun...tapi ana dah cuba lakukan yang terbaik. Doakan ye...^_^. Takut jugak ni nak tunggu result yang 3 paper tu..hehe.. maklumlah, mid sem penting nak cover pointer selain assignment,quiz dan projek. Nak harapkan final je, sakit2...hihi.

Tambahan pula Biro kerohanian DPP Perwaja semester ini ada 10 program yang dirancang untuk dilaksanakan. Setiap Biro paling maksimum boleh laksanakan 10 program sahaja. 5 program dah dilaksanakan iaitu Solat Tarawikh, Bengkel Pemantapan Sahsiah, Ifftar Jamaie, Ceramah Merdeka dan Kelas Pengajian Agama (KPA) yang sedang dijalankan sehingga habis semester.

Alhamdulillah, Program yang ana risau-risaukan dah pun dijalankan...Program Pemantapan Sahsiah pada 20hb Ogos 2010 bersamaan 10 Ramadhan 1431H hari itu. Program bertemakan "Nota Untuk Diri". Objektif program ini nak lahirkan mahasiswa yang bukan sahaja cemerlang dari akademik tetapi mempunyai akhlak mulia dan sahsiah terpuji. Walaupun kehadiran peserta sedikit, tapi bak kata En Fadli, penasihat Biro, Islam itu datang dalam keadaan yang aneh dan sedikit...jadi tidak hairan la. Peserta yang sedikit inilah orang yang dipilih Allah untuk merasai kehadiran Islam ini. InsyaAllah.



Pendaftaran


Perserta muslimat



Ceramah "Mujahadah dalam membentuk mahasiswa yang berakhlak mulia dan sahsiah terpuji" oleh Ustaz Mokhtar ( Imam Masjid Sultan Bahiyah UUM)



Perbincangan Dalam Kumpulan (PDK)
"Perang Saraf"




Buka minda


Perbincangan isu semasa

"Addin An-Nasihah ^___^

No comments:

Post a Comment

:::SAHABAT-SAHABATKU:::