Tuesday, November 23, 2010

Rindu Semasa Berjuang

Assalamualaikum w.b.t

Tiada yang seharian yang berlalu...
Tanpa aku mengingatiMu...
Rindu, padaMu...sentiasa mendambakan
Kasih dan sayangMu...

Semalam aku bermimpi di dalam hujan ku berlari..
Berlari mencari memanggil-manggil namaMu
NamaMu yang sempurna..
Ku harap dan ku berdoa...semoga dapat bersua denganMu

Tiada kata yang dapatku dambarkan
Perasaan yang ku alami..
Cintaku ini tiada berbelah bagi
Cinta yang suci dan abadi

Apakah aku diterima
Atau Kau kan membiar saja
Kerana ku berdosa
Jangan biarkan ku terhina
Ku merayu padaMu......


*************************************************************************************

Alhamdulillah... Petang tadi baru sahaja selesai menjawab 1 paper final exam. Kini sudah selesai 2 paper dengan izin Allah. Paper Algebra Linear dan Finance Managemant 1. Mood untuk study paper seterusnya tak hadir lagi. Terasa ingin mencoret sesuatu disini.

Lagu 'Rindu padaMu' daripada yasin, menjadi pilihan ana kali ini, menemani ana sewaktu menconteng diblog ini ^_^

Entah mengapa diri ini terasa teramat rindu. Rindu pada keluarga tersayang. Rindu sahabat-sahabat seperjuangan. Rindu pada Rasulullah s.a.w yang sentiasa diingati dan rindu yang melebihi dari segala yang dirindu kala ini iaitu rindukan Allah, peneman dan pendamping walaupun dimana saja ku berada dan berkeadaan apa pun senang atau susah. Allah kekasih hati ini, tempat ku mengadu dan bergantung serta sentiasa bersamaku dan paling memahami akan hambaNya ini.

*************************************************************************************

Bukan mudah untuk berada jauh dengan keluarga, tetapi inilah sunnah berjuang. Berjuang mencari ilmu. Terasa lama sudah diri ini berjuang, berjauhan dari keluarga...sampai bila? Sampai bila-bila.....mesti berjuang ^_^

Sebelum bergerak untuk menduduki peperiksaan, ana telefon mak, untuk bagi tahu yang ana akan exam dan minta restu dan mendoakan semoga dipermudahkan. Sudah menjadi kebiasaan ana menelefon mak sebelum menjawab exam. Tapi tadi mak tiada di rumah. Keluar kata adik bongsu ana, keluar bersama along dan abah. Tak nak mengganggu mereka, ana just sms abah bagi tahu nak exam...minta halal makan minum.

Dan exam..................

Lepas exam, cuba lagi telefon mak. Rindu mendengar suaranya. Bagaikan tiada semangat menjawab exam tadi. Excited bercakap dengan mak, dan excited nak bagi tahu, soalan exam tadi susah.hehehe.

Tak dapat bercakap lama, mak nak keluar lagi. Sekarang persiapan kenduri along ana, majlis perkahwinanya. Terasa ingin sahaja terbang ke rumah dan menemani mereka membuat persiapan. Rasa kasihan menyelinap dihati, melihat keluarga yang letih, sibuk disana. Tapi diri dan jasad ana pula disini. Apa kan daya,ada amanah yang perlu dilaksanakn disini. Ada perjuangan yang belum selesai disini. Namun, tidak sekali ku lupakan untuk memohon pada Allah agar segalanya urusan keluargaku disana dipermudahkan Allah dan dilancarkan segalanya.

Dan ana yakin, ada Allah yang menjaga keluarga ana disana. Dulu, kini dan selamaya, kebergantungan ana hanya pada ALLAH S.W.T yang sentiasa memahami hambaNya disini dan Maha Mengetahui, so mananya tak semakin rindu padaMU ^_^.


"Addin An-Nasihah ^___^

2 comments:

  1. ob..sob..sob... sodeh eden baco entry mu nie....huhuhu insyaAllah...Allah sentiasa bersama-sama kita..jgn sesekali kita lupa...^_____^

    ReplyDelete
  2. aih....jgn ngade2....haha. InsyaAllah...jauh dgn keluarga semakin kuat hadapi hidup.

    ReplyDelete

:::SAHABAT-SAHABATKU:::