Hiii...!


Friday, July 1, 2011

Sukan Tahunan Tadika Islam Felcra Nasaruddin ^_^

Assalamualaikum...

Hari ini nak berkongsi gambar Sukan Tahunan Sekolah Tadika Islam al-Muhajirin, tempat mak mengajar.


Ada 8 acara semuanya, tapi gambar permainan tak dapat nak kongsi disini, sebab tak tangkap gambar, just rakam video je. Malas nak upload video.heheehe.



Senyum...tak perlu kata apa-apa

=)

Perarakan masuk kontinjen daripada rumah biru, merah & kuning.
Perarakan yang tak sampai 5 minit.hehe. Depan tu je...^^


Kan...sampai dah pun...



Tengo adik tu, comel sekali pakai kasut hijau, tapi xde rumah hijau pun....heee



Ni pula rumah masing-masing...sempoiii kan..


Ni pertandingan rama-rama. Adik-adik ni bawa bola, kepit dengan tangan, kemudian lari pusing kerusi ni.




Hadiah.....^_^



Walau apa-apa pun, memang seronok. Kelakar tengok adik-adik ni sukan. Mula dari perbarisan sehinggalah penyampaian hadiah. Ada sahaja benda yang menghiburkan.

Banyak benda sebenarnya yang boleh dipelajari, kesederhanaan, terima seadanya dan kesungguhan.
Walaupun program sukan ini tak besar mana pun, tapi kesederhanaannya sepanjang program itulah yang menyebabkan kami rasa gembira sepanjang program.

Yang kedua, terima seadanya. Walaupun perjalanan programnya kadang-kadang terganggu dengan perbagai masalah, seperti kerenah adik-adik ini yang perlu dikawal selalu, latihan dah buat tapi adik-adik seperti blur terutamanya semasa perbarisan, ikrar terpaksa diulang dua kali sebab tak dengar suara meraka, mungkin sebab ramai orang jadi mereka menjadi pemalu blake..heee...tapi tak kisah la...walaupun nampak ada kecacatan disitu tetapi kami tak rasa itu satu masalah, mungkin sebab mereka dalam proses pembelajaran dan masih perlu dibimbing....maka, masalah itu menjadi sesuatu comel...dan terasa mereka tu comel sekali.hehe.

Yang ketiga, kesungguhan. Biasalah budak-budak, bila main suka sangat. Nampak kesungguhan dan kejujuran mereka dalam permainan. Bila cikgu kate lari, lari la sekuat hati, bile dah sampai, diam, cikgu kate letak bola, baru la nak letak, cikgu kate lari...baru lari...habis dah suara cikgu. Mak ayah dan cikgu pula tengok lebih bersungguh-sungguh dan excited..hehehe. Yang paling kelakarnya permainan untuk bapa, iaitu dakap anak. anak mereka kena lari jauh, lepas tu ayah kena cari dan dukung bawa jumpe pengadil, sape yang sampai dulu dia pemenang. Yang kelakarnya...anak ni ingat main apa...punyelah jauh mereka lari....sebab cikgu kata lari jauh-jauh,yang si ayah jenuh la nak kejar.....aduhla...haha

Walau pape pun, aktiviti ini nampak santai.. yang penting ia mengeratkan hubungan sesama ibu bapa dan guru-guru. Persiapan tempat dilakukan bersama-sama dengan pertolongan ibu bapa juga. Ana pun turut terlibat secara langsung...seminggu sebelum program lagi dah menjadi setiausa peribadi mak dalam surat menyurat, tu ana rase excited nak datang sukan ini. Alhamdulillah...kegembiraan itu milik Allah juga, rezeki dan nikmat dariNya.

"Addin An-Nasihah ^___^

No comments:

Post a Comment

:::SAHABAT-SAHABATKU:::