Thursday, September 20, 2012

Impian itu doa

Assalamualaikum w.b.t

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Lagi Maha Penyayang. Selawat ke atas Rasul kekasih Allah Muhammad SAW. Tiada cinta yang lebih sempurna melainkan cinta kepada Allah & RasulNya. Tiada kasih yang lebih bermakna melainkan kepada Mak & Abah tersayang.

Sudah hampir 3 bulan berada di Darul Mubarak. Ini bermakna, praktikal ana tinggal 1 bulan sahaja lagi. Alhamdulillah..banyak pengalaman yang boleh dikutip. Banyak ilmu yang telah dipelajari. Banyak pengajaran dan panduan juga diperolehi. Semuanya mempunyai 1001 makna, pengalaman masa kini adalah asset yang paling berharga untuk masa hadapan :)

Yang paling best, menjalankan praktikal di Darul Mubarak iaitu sebuah agensi pelancongan dan umrah, sedikit sebanyak membawa ana mengenali dunia luar..terutamanya sebuah tempat yang menjadi impian ana untuk dijejaki...iaitu tanah suci. Jika dilihat..seawal penubuhan blog ini ana ada nyatakan di bawah blog ana ini impian yang ingin dicapai.. Alhamdulillah...impian pertama, InsyaAllah...setelah pelbagai onak duri Kau beri :')

Berbalik kepada tadi, siapa yang tidak mahu menjejakkan kaki ke Tanah Suci..semua mahu. Ana seronok menjalankan praktikal di Darul Mubarak kerana kawan-kawan sekerja disana semua mempunyai pengalaman ke Tanah Suci dan tak lokek berkongsi cerita dan tak jemu juga menjawab pertanyaan ana tentang Tanah Suci. Terasa dekatnya tempat suci itu apabila mengenalinya dengan lebih mendalam daripada sebelum ini. Semoga ini menjadi persediaan buat ana untuk menjejakkan kaki di sana suatu hari nanti, InsyaAllah :)



Semua bermula dengan niat & doa :) Jika kita impikan sesuatu, pasanglah niat untuk impian itu dan banyakkan berdoa. Allah Maha Mendengar, pecaturan Allah juga sangat hebat. Percayalah! Yang pasti..Allah akan beri apa yang kita impikan apabila kita telah layak dan cukup bersedia untuk menerimanya.

Saat ini, report harian praktikal alhamdulillah masih up to date..hehe. Yang tergendala buat masa ini adalah report akhir. Waaa...rajiinnnya...kalo lah ada orang offer nak tolong fikirkan, kan best :) Kawan-kawan kat opis selalu ok je, selalu bagi kerjasama, kadang-kadang mereka sama-sama fikirkan tentang projek apa nak buat... cume penulis ini je yang 'rajin' nak fikir lagi.. Penyelia laporan UUM mungkin akan datang anytime, anywhere, anybody and i dont know...huhuuu. Tak sabar-sabar menanti kedatangan Puan Hawa! Rindunya kat puan, my guru yang ajar Algebra Linear sem 2 dan berwajah keibuan :) Ermm kena ready 24 hours lah for madam call me and say " I will come ur place for see u".

I still waiting u madam!
Minta doa semuanya baik-baik aja ya :)

Hidup mesti ada cita-cita, impian dan juga matlamat.. tak salah juga jika punyai angan-angan, yang penting, asasnya untuk mardhotillah :) Yang baik itu dari Allah, Yang buruk..salah..silap itu dari diri penulis ini sendiri..maaf dipinta.

Sekian, wassalam.



"Addin An-Nasihah ^___^

4 comments:

:::SAHABAT-SAHABATKU:::