Tuesday, September 4, 2012

PKLP Raya HPA

Assalammualaikum w.b.t

Kita merancang dengan cita-cita, Allah merancang dengan cinta-Nya.

Syukur, akhirnya dapat juga bawa mak pergi program Program Khas Laluan Ke Puncakjaya (PKLP) Raya di Seri Iskandar iaitu sebuah program anjuran Herba Penawar AlWahida (HPA). Kami pergi tiga beranak, mak paling bersemangat nak pergi, mungkin sudah bosan cuti dirumah atau sebab belum pernah pergi lagi program HPA walaupun mak pengguna maintain...huhu. Program PKLP tak membosankan sebab ia sebuah program yang boleh menaikkan semangat peserta dengan lagu-lagunya, penceramah-penceramahnya serta audio yang digunakan menarik.

Ini kali ketiga ana pergi PKLP, setiap PKLP ada perbezaanya. Yang pasti selepas PKLP akan ada kesedaran berkenaan produk halal dan perjuangan produk Islam. Ramai orang tak mahu datang program PKLP yang dianjurkan oleh HPA ini mungkin kerana merasakan ia sebuah program promosi, perniagaan dan sebagainya. tapi sebenarnya program ini banyak menekankan kesedaran tentang permakanan, pemakaian dan kegunaan kita seharian. Hati ana berbisik, alangkah indahnya jika ramai yang hadir program begini, terutamanya ibu bapa kepada anak-anak yang kecil kerana tempoh inilah hendak mengenal dan mengetahui apa jenis keperluan dan kehendak yang terbaik untuk anak-anak mereka. Kepentingan makanan dan barangan yang halal perlu diserap sejak kecil agar membentuk peribadi anak yang berkualiti. Apa yang kita makan akan jadi darah daging kita, apa yang kita guna akan menentukan keberkatan dalam hidup kita.

Nampak remeh tapi penting kerana persekitaran kita terdapat 1001 macam perkara yang kita tidak tahu sebenarnya. Kita bukan jenis orang yang suke mengkaji, oleh itu kita kena paksa bawa diri ke program yang boleh memberi kita informasi :)


Halal, Toyyibah & Barakah

~Produk Halal Tanggungjawab Bersama~

"Addin An-Nasihah ^___^

No comments:

Post a Comment

:::SAHABAT-SAHABATKU:::