Thursday, October 25, 2012

Inginku menyahut panggilanMu

Assalammualaikum w.b.t

Infiniti kesyukuranku panjat ke hadrat Ilahi atas nikmat Islam, iman dan kehidupan ini. Setiap hariku mendoakan agar setiap langkahku dalam kehidupan ini diredhaiMu.

"Janganlah Ya Allah, Engkau biarkan nasibku ditentukan oleh diriku sendiri walaupun pada kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih singkat daripada itu"

Pejam celik, celik pejam..tanpa disedari hari ini hari terakhir bergelar seorang pelajar praktikal di Darul Mubarak Travel & Tours. Alhamdulillah, selesai sudah praktikalku dan sekaligus secara tak rasminya diri ini  telah menamatkan silibus sebagai pelajar Sarjana Muda Matematik Perniagaan di UUM. 

Pengalaman yang sempat dirasai pada hari-hari terakhirku praktikal di Darul Mubarak, iaitu menghantar jemaah haji ke KLIA. Ya Allah...sebak rasa melihat kegembiraan yang terpancar di wajah-wajah jemaah haji yang pergi dengan Darul Mubarak ini. Wajah-wajah warga emas yang merinduiMu dan menyahut panggilanMu ke tanah suci. Allahu Allah. Nak tunggu giliran Tabung Haji, tak tahu tahun bila..jadi memohon untuk pergi sebagai jemaah haji swasta melalui Darul Mubarak. 

Pada mulanya, telah menghubungi semua jemaah menyatakan tidak berjaya untuk pakej haji  tahun ini kerana kerajaan arab tidak mengeluarkan visa musim haji ini. Tapi dengan izin Allah, last minit dalam keadaan semua yang memohon sudah putus asa kerana tidak dapat pergi, tiba-tiba kami mendapat berita bahawa kerajaan arab membuka visa untuk jemaah haji...Alhamdulillah... Mereka yang sudah bersedia, menyahut panggilanMu Ya Allah dengan sabarnya menerima untuk pergi ke walaupun keadaan kelam kabut dan saat-saat akhir diberi masa selama 1 jam sahaja untuk datang berkumpul dan bertolak ke KLIA. Sayangnya..masih ada yang menolak untuk pergi..MasyaAllah..ujianMu itu pelbagai Ya Allah..

Mak cik jubah coklat itu diuji Allah, dimana Passportnya tiada di KLIA tapi ada di Kelana Jaya. Walaupun gelisah kerana penerbangan lagi 30 minit lagi, sabar dan sabar menanti, Allah permudahkan..dia dapat passportnya semula..Allahu Allah...ujianMu untuk orang yang ingin menunaikan panggilanMU.

Penerbangan terus ke Jeddah

Check-In beg disini... L18

Akan berlepas

HambuMu datang menyahut panggilanMu

Semoga Allah mudahkan dan diterima sebagai Haji yang Mabrur..InsyaAllah

Rakan sekerja yang masih tersenyum walaupun penat... thanks korang..wow! :)

Selesai menghantar jemaah jam 7 malam..penat tapi menarik! Nak kata penat, mereka berdua di atas ini lagi penat sebab drive tapi masih boleh tersenyumkan.. Hebatlah staff darul Mubarak..!hehe..Jadi siapa yang nak melancong ke menunaikan umrah ke, leh la cube perkhidmatan darul Mubarak.. " Untuk Perkhidmatan Yang Lebih Menyakinkan Anda"  Promosi sikit...

Baiklah, sempena Hari Raya Aidiladha ini maaf atas salah dan silap. Hidup perlukan pengorbanan. 


Selamat Hari Raya !

Labbaik Allahumma Labbaik...
Ya Allah izinkan aku menunaikan Rukun Islam yang ke - 5 ini sebelum akhir hayatku, Amin, Ya Rab



"Addin An-Nasihah ^___^

No comments:

Post a Comment

:::SAHABAT-SAHABATKU:::