Hiii...!


Tuesday, November 11, 2014

Kehidupanku ...


Bismillahirahmanirahim...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Perlindung.
Selawat & salam buat junjungan agung Rasulullah saw.
Salam sayang penuh kasih buat suami tercinta,
Salam penuh rindu buat mak abah mak ayah..doaku agar kalian dikurniakan kesihatan yang baik selalu.

Yeahhh! ada pun masa menulis di teratak istimewa ini. Masa amat mencemburuiku, bukan sahaja masa tetapi kesihatan yang kurang baik juga membuatkan diri ini terasa nak berehat sahaja, sedangkan banyak benda ingin dibuat,

Ok! hari ni masuk kari ke-4 berehat di rumah. Bukan suke-suke tapi atas nasihat doktor supaya merehatkan diri. Walaupun kerja umrah banyak di Pasti Travel...harus dilupakn sejenak. Mujur punyai kawan-kawan ofis yang suka membantu, mengambil berat dan sudah seperti kakak sendiri. Alhamdulillah. Juga punyai ketua staff dan bos yang memahami. Banyak hikmahnya Allah takdirkan aku bekerja di Pasti. Hikmah seperti yang sesuai untuk keadaanku. Tempat kerja yang dekat, kerja 5 hari sahaja, punyai kawan-kawan yang boleh dirujuk dalam hal keluarga. Cume aku dah tak boleh ligat bekerja seperti masa bujang dulu kerana harus jaga badan.ahaks..hehe..



Moga Allah beri yang terbaik buat kami berdua. Bukan sahaja rehat dari bekerja di office tapi big bos di rumah juga suruhku berehat. Terima kasih abang.... jaga sayang. Meredakan kegelisahan dihati. Erm...hati siapa tak risau, memikirkan anak dikandungan. Alhamdulillah semua dalam keadaan baik. Moga Allah lindung.
 

" Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaan dan rahmatNya, bahawa Dia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan dijadikan-Nya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir."

Allah mencurahkan mawaddah wa rahmah ke atas hambaNya, yakni perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Pada permulaan perkahwinan, kita dicurahkan dengan perasaan cinta. Sesudah agak lama berkahwin, perasaan cinta itu bertukar menjadi belas kasihan. Apabila pasangan kita sudah mula berkedut, apabila pasangan kita sudah mula bongkok, apabila pasangan kita sudah mula terlantar sakit, maka perasaan belas kasihan itulah yang mengukuhkan perkahwinan itu, yang membuat perkahwinan itu bertahan sehingga ke akhir hayat.

Petikan daripada buku novel yang baru habis dibaca "Kuseru Namamu Kekasih" Penulisan Maya Iris. Salah satu aktiviti sepanjang mengandung adalah hendak mengasah diri banyakkan membaca. Membaca AlQuran of coz ... kerana itu muzik terbaik buat anakku. Aku dan suami dah memborong buku.....wahhh.. novel je laju habis.hehe.

Cayok2 seha....!Target sampai bulan 5 nanti...

1) Khatam baca Alquran beserta terjemahan.
2) Habiskan sekurang-kurangnya 5 buah buku.

Insyaallah...

Yang tiada tetapkan lagi tapi nak usaha buat.

3) Makan kurma - setiap hari ehh 2 hari sekali (tapi kurma macam nak habis je..hikhik)
4) Minum air delima + madu -  setiap hari atau 3 hari sekali
5) Minum Air Kelapa - bulan feb start minum hari-hari

Ada lagi ni....insyallah... yang lain akan menyusul............ :)

Sekian, wasalamuuu...
"Addin An-Nasihah ^___^

1 comment:

:::SAHABAT-SAHABATKU:::