Hiii...!


Thursday, July 21, 2016

Jiwa yang tenang

Bismilahirahmanirahim,

Alhamdulillah, syukur..bagai melepaskan rindu setelah sekian lamaaaaanya... Tenang setenangnya rasa apabila dapat menunaikan kewajipan sebagai HambaNya solat menyembahnya setelah diberi cuti hampir 40 hari. Allah sahaja yang tahu, rasa terubat rindu, rasa lepas solat nak zikir panjang-panjang, nak angkat tangan berdoa dan seterusnya membaca Kalam SuciNya iaitu Al-Quran. Allah rindu sangat. 

Rasa bahagia betul bila membentang sejadah dan memakai telekung. haii sukar nak digambarkan. hehe. Syukur alhamdulillah atas nikmat Iman dan Islam ini ya Allah.



Paling best, semalam dapat dodoikan anak dengan membaca ayat alquran mana yang hafal je la.hehe. Sebab dua-dua jaga, nak tidurkan sekali.. so ummi pegang Nusaibah, dodoikan sambil membaca surah-surah dalam Mathurat dan Hamzah pun ambil botol susu guling sorang2...seolah-olah didodoikan.hehe. Dulu ummi selalu tidurkan Hamzah dengan bacaan Mathuratkan.. kan..huhu.

Namun, cabaran tetap ada. Bila anak dah bertambah, nak berlama-lama atas sejadah pun kena tengok keadaan..huhu. Anak menangis la, nampak si abang duk nak kacau si adik la, dan macam-macam la lagi.hehe Apa-apa pun.. ummi rasa bersyukur, ada anak-anak disisi dan insyallah ummi berusaha untuk beri didikan agama yang terbaik serta contoh tauladan terbaik buat kesayangan-kesayangan ummi. Moga Allah redha. 

Nak bahagia, kena membahagiakan orang lain. Nak bahagia, hati kena tenang. Nak tenang? Dengan mengingati Allah, hati menjadi tenang. Orang jiwa tenang, insyallah dia menang. 


Image result for jiwa tenang

"Addin An-Nasihah ^___^

No comments:

Post a Comment

:::SAHABAT-SAHABATKU:::