Friday, June 27, 2014

DM dalam ingatan

Bismillahirahmanirrahim...

Allahumma Sollia'ala Muhammad... 

Hari ini hari terakhir bekerja di Darul Mubarak Travel & Tours. Sebulan bergerak kerja sebagai staff HQ di Gombak. Ini bermakna sudah 1 bulan 2 minggu aku berada di Gombak di sisi suami solehku. Percaturan Allah... Cikgu Hassan iaitu pengarah Pasti membuat panggilan untuk aku bekerja di Pasti Travel.

Aku akhirnya bersetuju, dan 1 Julai adalah hari pertama aku bekerja disana. Moga Allah permudahkan urusan hambaNya ini... yang sentiasa mengharapkan rahmat dan kasih sayangnya. Bersyukur pernah menjadi staff Darul Mubarak. Terlalu banyak kenangan sepanjang menjadi wargakerjanya. Disana aku bekerja berdekatan dengan mak dan abah selama hampir 1 tahun lebih. Di sana juga aku diizinkan Allah menjadi tetamunya walaupun sebagai pembimbing group umrah... Allahurabbi :') 

Disana juga aku mengutip pengalaman bekerja, berorganisasi, bersahabat, bekerjasama... rindu pasti rindu. Seronok punyai bos-bos yang baik dan rakan-rakan sekerja yang sudah seperti adik beradik. Namun, sebulan disini juga... terasa seperti menjadi adik kepada akak ina.huhuhu. Berkongsi cerita berdua. Alhamdulillah... merasai kasih sayang makhluk didunia, namun mendalam lagi kasih sayang Allah sesama hambanya.

Esok beraktiviti bersama suami solehku. Maklumlah bercuti... dalam perancangannya... pergi joging, sarapan kedai..hoho.. pergi pasar, balik masak tengahari sama-sama. Waahh.. Excited! Sebab lusa nak bertemu Ramadhan Kareem..

Menyambut Ramadhan sebagai seorang isteri. Subhanallah... :')

Yang pastiiii....!!! Rindu mak abah.. adik beradik. Moga ketemu minggu depan nak balik kampung. Buka & sahur sama2... Mak ayah. Uhuhu.. first time juga nak berpuasa bersama family suami.. Berdebar dan excited! hehehe 

Salam Ramadhan Kareem :)




"Addin An-Nasihah ^___^

No comments:

Post a Comment

:::SAHABAT-SAHABATKU:::